ড° মেকেলৰ মতে বুৰু ইন্দোনেছিয়াৰ জাভা দ্বীপপুঞ্জত আজিও বৰ্তি থকা ‘কোমোডো ড্ৰেগন’ নামৰ প্ৰকাণ্ড জেঠি বা গুইসাপবিধৰ নিকট গোষ্ঠীৰেই কোনো প্ৰাণী আছিল। চল্লিশৰ দশকত অসমত থকা বৃটিছ বিষয়া ফিলিপ মিলছ আৰু চাৰ্লছ ষ্টনৰ নামৰ এজন বৃটিছ ব্যক্তিয়ে এই সম্পৰ্কে যথেষ্ট অনুসন্ধান চলায়। হিমালয় অঞ্চলৰ জনগোষ্ঠী সম্পৰ্কে বিতংকৈ গৱেষণা চলোৱা প্ৰখ্যাত নৃতত্ত্ববিদ খৃষ্টোফাৰ হাইমেনডৰ্ফেও তেওঁৰ ৰচনাত ‘বুৰু’ ৰ উল্লেখ কৰিছে। অন্য এক অনুসন্ধিৎসু বৃটিছ অভিযাত্ৰী ৰালফ্ ইজাৰ্ডেও এই বিষয়ে ‘দা হাণ্ট অৱ দা বুৰু’ নামৰ এখন কিতাপ লিখি গৈছে।
অতি আশ্চৰ্য্যৰ কথা ‘বুৰু’ ৰ কোনো জঁকা বা হাৰ-মূৰ আজিলৈকে উদ্ধাৰ হোৱা নাই। অৱশ্যেই ইয়াৰ কাৰণ ব্যাপক খনন কাৰ্য্য বা অনুসন্ধানৰ অভাৱ বুলি মেকেলে মন্তব্য কৰিছে। কেৱল স্থানীয় লোকৰ মুখ বাগৰি চলি অহা কাহিনী আৰু বৰ্ণনাই ইয়াৰ সমল। স্টনৰ বিৱৰণত পোৱা যায় এতিয়াৰ পৰা প্ৰায় সাত পুৰুষ আগতে টাখে ছাহা নামৰ এজনে হেনো গাহৰিৰ মুৰৰ দৰে অথচ দীঘলীয়া মুখৰ কিবা জন্তুৰ লাওখোলা এটা পাইছিল। তাৰ পিছতে তেওঁৰ ল’ৰা এজন ঢুকোৱাত বস্তুটো অমংগলীয়া বুলি ভাবি তেওঁ দলিয়াই পেলাই দিয়ে। মেকেলৰ মতে স্থানীয় ৰাইজে অত পুৰুষ ধৰি বিশ্বাস কৰি অহা বুৰুক কেৱল কাল্পনিক কাহিনীৰ দানৱ বুলি উৰাই দিব নোৱাৰি। প্ৰাচীন পৃথিৱীৰ উৰিব নোৱাৰা অতিকায় চৰাই’ মোৱা’ৰ কথাও নিউজিলেণ্ডৰ স্থানীয় ৰাইজৰ মুখৰ কাহিনী বুলিয়েই ভবা হৈছিল। পিছত ‘মোৱা’ ৰ জকা আবিস্কাৰ হ’লতহে ইয়াৰ অস্তিত্ব প্ৰমাণিত হয়।